سرتیتر آخرین خبرها

سرتیتر آخرین خبرها

تیتر سایت های خبری . بیوگرافی . سخنان اشخاص بزرگ خودباوری . آخرین اخبار هفتکل . عکس های جدید از تکواندو کاران . فیلم ویکی پدیا . بهترین فلاسفه ایرانی . ساکن تربت حیدریه . شرکت سیمان . مطالب آموزنده . اخبار حوادث و اتفاقات . اخبار جشنواره. 10,708,440
سرتیتر آخرین خبرها

سرتیتر آخرین خبرها

تیتر سایت های خبری . بیوگرافی . سخنان اشخاص بزرگ خودباوری . آخرین اخبار هفتکل . عکس های جدید از تکواندو کاران . فیلم ویکی پدیا . بهترین فلاسفه ایرانی . ساکن تربت حیدریه . شرکت سیمان . مطالب آموزنده . اخبار حوادث و اتفاقات . اخبار جشنواره. 10,708,440

مقابله با داعش نباید نمایشی باشد

مقابله با داعش نباید نمایشی باشد    
۱۳۹۴\۰۸\۲۳ - ۶:۲۹ PM


استادیار دانشگاه تهران با اشاره به پیامدهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حادثه تروریستی فرانسه گفت: در حوزه منطقه‌ای ، اقدام تروریستی در فرانسه می‌تواند به یک زلزله سیاسی در اتحادیه اروپا منجر شود.


 سید محمد هوشی سادات در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،با اشاره به حضور سنتی فرانسه پس از جنگ‌های جهانی اول و دوم در سوریه افزود: فرانسه پس از جنگ‌های جهانی اول و دوم ، یک بازیگر در عرصه میدانی سوریه خطاب می شود و درخصوص تحولات چند سال اخیر در سوریه و حمایت هایی که به منظور تجهیز داعش صورت گرفته است نیز باید تصمیمات فرانسه در اتحادیه اروپا را بسیار تأثیرگذار و مهم دانست.

وی گفت: در حال حاضر نیز تغییر این رویکرد و مهار کردن داعش، باعث شده است تا نوک حمله به سمت کشورهایی بازگردد که از ابتدا حامیان اصلی تروریست ها و تکفیری های چندملیتی بوده‌اند.

هوشی سادات با اشاره به این تغییر رویکرد اظهار داشت: با توجه به این تغییر سیاست ها ، طبیعی است که برخی از داعشی های فرانسوی ، نوک پیکان را به سمت کشور فرانسه بگیرند و این امر خود تهدیدی علیه اتحادیه اروپا محسوب می شود.

وی با اشاره به نقش فرانسه در سوریه افزود: فرانسه در شرایط کنونی و به‌ویژه در سال های پس از 2011 ، همان نقشی را در سوریه ایفا کرد که انگلیسی ها در سال 2003 و با کمک امریکایی‌ها  در عراق ایفا کردند.

استادیار دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این دخالت در نهایت به عذرخواهی انگلیسی‌ها منجر شد، اظهار داشت: ممکن است این روند در آینده نزدیک هم به عذرخواهی فرانسوی‌ها منجر شود.

هوشی سادات در  ادامه با محکوم کردن حوادث تروریستی در لبنان و فرانسه گفت: این حوادث چه در سوریه، لبنان و فرانسه کاملاً محکوم است و به قتل عام تعداد زیادی از افراد بی‌گناه منجر شده است.

وی با اشاره به پیامدهای منطقه ای و فرامنطقه ای این حادثه افزود: با توجه به اینکه براساس سیاست های همسایگی اتحادیه اروپا، خاورمیانه نزدیک‌ترین همسایه این قاره محسوب می شود، می توان گفت اتحادیه اروپا، بالطبع اولین منطقه تأثیرپذیر از حوادث خاورمیانه خواهد بود.

هوشی سادات با اشاره به اجلاس های پیش رو گفت: با توجه به این حوادث می توان گفت که در اجلاس های قریب الوقوعی که در این اتحادیه انجام می گیرد، به طور حتم یک اجماع بین المللی به سمت مقابله بیشتر با تروریسم نیز شکل خواهد گرفت و در این راستا نیز باید اشاره کرد که کنفرانس وین و موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه راه حل بحران سوریه، نظامی نخواهد بود،  نیز تقویت خواهد شد.

وی افزود: ضمن اینکه این حادثه می تواند یک هشدار و زنگ خطر برای کشورهای فرامنطقه ای از جمله امریکا و روسیه باشد و با توجه به هشدارهای شب گذشته داعش برای حمله تروریستی به رم، مسکو، سن پترزبورگ، واشنگتن، نیویورک و لندن نیز همچنان باید احتمال این حملات را دور از ذهن ندانست.

استادیار دانشگاه تهران با اشاره به بازتاب گسترده این موضوع در شبکه های اجتماعی و مجازی گفت: طبعاً این روند باعث شده است که نخستین بار در شبکه های مجازی، کنترل های امنیتی که تا پیش از این تنها برای حوادث طبیعی انجام می گرفت، صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه این شرایط باعث خواهد شد که جریانی در راستای مقابله با تروریسم در عرصه بین الملل شکل و قوت بگیرد افزود: با گسترش بحث آوارگان در منطقه خاورمیانه و همچنین فرامنطقه، سمپادی از جهت افکار عمومی و عرصه بین الملل شکل گرفته است و تصور می کنم پیامدهای این حادثه، به این سمت حرکت خواهد کرد.

هوشی سادات درخصوص کنفرانس وین اظهار داشت: در خاورمیانه همانند عراق پس از 2011 ، تروریسم و افراط گرایی بدیلی برای دولت ها و حکومت های شکست خورده و ناکام محسوب می شود و به این ترتیب حکومت داعش نیز در آینده تبدیل به یک بدیل برای حکومت سوریه خواهد بود.

وی افزود: لذا برای جلوگیری از این موضوع ، ابقای بشاراسد و تاکید جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع که سرنوشت سوریه را ملت این کشور و از طریق انتخابات باید تعیین کنند و همچنین با توجه به عقب نشینی های اخیر داعش در سوریه و زمینه سازی برای عملیات گسترده ارتش برای آزادسازی شهر حلب، شرایط و واکنش هایی را به صورت منطقه ای و فرامنطقه ای ، علیه کشورهایی که حامیان مالی و نظامی داعش بودند در پی داشته است.

استادیار دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر افکار بین المللی بر ضد داعش و تروریسم است گفت: این موضوع باعث می شود نوک پیکان به سمت کشورهایی حرکت کند که از نظر مالی، نظامی و فکری ، یاری رسان داعش بوده اند و طبیعتاً اثر این موضوع نیز در کنفرانس وین کاملاً مشهود خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این رویکرد به سمت مهار کردن داعش تشدید خواهد شد و مسیر انتخاب و در نهایت عدم حذف بشاراسد و تعیین سرنوشت سوریه به دست مردم این کشور از یک مسیر مسالمت‌آمیز ، تقویت خواهد شد.
_______________________________
دامنه تروریسم در فرانسه گسترده شده است    
۱۳۹۴\۰۸\۲۳ - ۶:۱۶ PM


کارشناس مسائل سیاسی گفت: تروریسم در فرانسه نه‌تنها ریشه‌کن نشده است، بلکه چشم‌انداز افزایش دامنه عملیات آن بیش از گذشته به چشم می‌خورد.

میرطاهر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: حملات تروریستی اخیر فرانسه که حدود 350 کشته و زخمی بر جای گذاشته است نشان می دهد تروریسم دامن حامیان اصلی آن، یعنی غربی‌ها را گرفته است.


وی با اشاره به اینکه داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته و از آن به مثابه 11 سپتامبر یاد کرده است گفت: این اقدامات دنباله سلسله اقداماتی است که این گروه تروریستی در ماه‌های اخیر در خاورمیانه و اروپا پیگیری کرده است.


میرطاهر افزود: اخیراً در حومه جنوبی بیروت نیز عناصر داعش حملات انتحاری گسترده ای با ده‌ها شهید و زخمی انجام داده اند.


وی گفت: حملات تروریستی در فرانسه تبعات گسترده ای در داخل و خارج این کشور خواهد داشت و احزاب راست افراطی به‌ ویژه حزب جبهه ملی از این فرصت برای اسلام‌ستیزی و مقابله با مسلمانان و درخواست برای اخراج مهاجران مسلمان کمال استفاده را می برند.


این کارشناس مسائل سیاسی افزود: همچنین می توان انتظار داشت از این پس شاهد تشدید اقدامات امنیتی در فرانسه باشیم.


میرطاهر با اشاره به تبعات این اقدامات تروریستی در صحنه سیاست خارجی فرانسه به‌ویژه بحث مبارزه با داعش گفت: این حملات که ظاهراً می گفتند داعش برای انتقام از مداخلات فرانسه و مشارکت این کشور در حملات ضد داعش در سوریه صورت گرفته است دولت فرانسه را با معمای بزرگی مواجه می کند.


وی افزود: اگر دولت فرانسه به حمایت از ائتلاف ضدداعش ادامه دهد باید انتظار داشته باشد که داعش هم حملات انتقامی خود را افزایش دهد اما اگر از ائتلاف ضدداعش کنار بکشد داعش آن را به مثابه پیروزی بزرگ برای خود تصور و اینگونه اعلام می کند که غربی‌ها تسلیم فشارهای آنها شده اند که این برای جایگاه بین المللی فرانسه بسیار بد خواهد بود.


میرطاهر گفت: دولت فرانسه اکنون با وضع بسیار پیچیده ای در عرصه امنیتی و سیاست خارجی مواجه شده است و باید منتظر ماند و دید که فرانسه به طور خاص و اروپایی ها به طور عام چه واکنشی در قبال این حملات تروریستی گسترده نشان می دهند.


این کارشناس مسائل سیاسی افزود: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تبعات سیاست غرب در قبال جنگ داخلی در سوریه، حمایت از انواع گروه‌های تروریستی به‌ویژه تکفیری ها در سوریه و نیز تلاش برای سرنگونی دولت قانونی سوریه اکنون دامن خودشان را گرفته است.


میرطاهر گفت: اکنون هزاران نفر از اتباع اروپایی به گروه‌های تکفیری و تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند و بازگشت آنها به کشورهای مبدأ به‌ویژه فرانسه به طور طبیعی به افزایش حملات تروریستی دامن زده است.


وی با بیان اینکه در ژانویه 2015 شاهد حملات گسترده ای در شهر پاریس و دفتر مجله شارلی‌ابدو و چند فروشگاه بودیم افزود: غربی ها تلاش می کنند بحث مبارزه با تروریسم را به برکناری بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه گره بزنند در حالی که واقعیت این است که کنار رفتن بشار اسد در سوریه به افزایش هرج و مرج منجر می شود و هیچ ضمانتی برای مبارزه موثر با داعش وجود ندارد.


وی اضافه کرد: واقعیت این است که کشورهایی مانند ایران و روسیه برای حل بحران سوریه خواهان آنند که در وهله نخست مبارزه موثر با تروریسم صورت گیرد و در مراحل بعدی بحث حل و فصل سیاسی بحران سوریه مطرح شود چرا که در این شرایط می توان انتظار بحث درباره قانون اساسی، تشکیل دولت انتقالی و انتخابات ریاست جمهوری جدید داشت.

_______________________________


"ارد" به عنوان یک ایرانی، به عنوان کسی که همیشه دوست داشته و دارد ایرانیان را شاد ببیند، از همه مردم می خواهد جوک ها و واژه های زشتی را که برای تبارها و زبانهای گوناگون نوشته و گفته می شود را  برای هم باز نشر نکنند، پیامک نکنند، اینها شایسته مردم ما نیست. حکیم ارد بزرگ (Great Orod)

پیران جهان دیده ، همواره جوانان را به خروش و بیداری فرا می خوانند .  حکیم ارد بزرگ

تنها کسانی شایسته هستند ، که کار اشتباهی را دو بار انجام نمی دهند. حکیم ارد بزرگ مغز متفکر جهان امروز

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world

 

 سیاستمداران ، برای آنکه همواره منتخب مردم باشند ، باید با بسامدها و امواج خواست های آنان ، هماهنگ شوند . حکیم ارد بزرگ

سیاستمداران ، بیشتر زمان ها ، پاسخگوی پرسش هایی هستند که دوست دارند. حکیم ارد بزرگ مغز متفکر جهان امروز

چه بسیار گردن کشانی ، که به آنی ، دچار زبونی شدند .  حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

چه نشانی از بد اندیش بجاست ؟ هیچ .  حکیم ارد بزرگ (استاد حکمت و فلسفه)

آدم بزرگ، زورگو نمی گردد، آدم کوچک است که پلید و دیو کردار می شود. حکیم ارد بزرگ

آدم کوچک ، بیش از حق خود می خواهد . حکیم ارد بزرگ (Great Orod)

آدم های کوچک ، باور خویش را بهترین اندیشه می دانند . حکیم ارد بزرگ

تنها نادان ، از مسخره نمودن دیگران ، شاد می شود. حکیم ارد بزرگ

جشن و بزم نوروز با تار و پود زمین آمیخته ، چرا که آغازگر دوباره ی بیداری ، دگرگونی و زایش است. حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

جشن های بزرگ ، انگیزه افزایش باروری و پویایی می شوند. حکیم ارد بزرگ

جشن و بزم، دوستی و مهر را در بین مردم زیاد می کند. حکیم ارد بزرگ

چراغ جشن و بزم را ، همواره فروزان نگاه داریم. حکیم ارد بزرگ

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world

 

 
چه بسیار اشک هایی ، که نوید شادی اند و چه فراوان خنده هایی ، که لبالب از غم و اندوه. حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

چه زیبایند ، آنانی که همیشه لبخندی بر لب دارند. حکیم ارد بزرگ (برترین فیلسوف جهان)

خراب کاشانه ای که با نابودی شادی دیگران ، بنا شده باشد. حکیم ارد بزرگ

دلم را از شادی ها پر کن، تا غرق مهر تو شوم. حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد